Dáte nám souhlas s využíváním cookies, prosím?

0
Váš nákupní košík je prázdný.
Pokud potřebujete poradit zavolejte nám +420 739 263 747.

Ibis Cycles

V roce 1981 si mladý Scot Nicol postavil svůj první ocelový rám s názvem IBIS. Stalo se tak poté, co se vyučil u kalifornských bikových nadšenců Joe Breezeho a Charlieho Cunninghama. Jejich rozdílné přístupy ke stavbě “kol do terénu” ho přesvědčily o tom, že by bylo velice dobré začít experimentovat s tímto novým fenoménem, kterému se začalo říkat mountain biking.

Popisek obrazku

Poptávka po Nicolových rámech rychle rostla a spolu s ní i pověst značky IBIS. Během prvních 20. let pak dokázali Scot Nicol a jeho tým představit světu ty nejlepší rámy všech druhů, ať už horské, silniční, cyklokrosové, cyklotrialové nebo tandemové, ze všech materiálů, ze kterých je možné kola stavět, jako ocel, titan, hliník nebo karbon.Pak přišla doba temna. V roce 2000 prodal Scot Nicol značku IBIS CYCLES a odešel do ústraní. Po pouhých dvaceti měsících bez něj společnost vyhlásila bankrot. Vypadalo to tehdy, že IBIS nadobro zanikne. Naštěstí v roce 2003 svitla nová naděje, kdyžScot Nicol dostal telefonát od Hanse Heima, znalce cyklistického průmyslu a veterána takových společností jako Specialized, Bontrager nebo Santa Cruz, který se zajímal o to, jak na tom IBIS je. Později to pak Scot Nicol s trochou nadsázky komentoval: "Slovo dalo slovo a IBIS se vrátil”. Nový IBIS se dnes skládá ze Scota Nicola, Hanse Heima, Toma Morgana a Roxy Lo. Tito čtyři lidé se stejně jako původní sestava stará o to, aby přinášeli na bikový trh to nejlepší možné, co lze vyrobit. V současné době IBIS hledí do budoucna a od roku 2006 nabízí všechny své modely pouze z karbonu.

Popisek obrazku

Ocelových hardtailů se od nich už asi nedočkáme. Výjimku z jiného materiálu než je karbon tvoří pouze limitovaná edice Mojo Ti. Tom Morgan to vysvětluje jednoduše: "Pevnost v tahu u karbonových vláken běžně používaných na stavbu kol je desetkrát vyšší než u oceli a dvacetkrát vyšší než u vysokopevnostního hliníku používaného na rámy jízdních kol. Přidejme si k tomu, že objemová hmotnost uhlíkových vláken je o 30% menší než u hliníku a díky tomu můžeme vyrábět opravdu pevné a lehké věci". I když je dobrá pověst Ibisu založena na špičkových rámech z oceli, hliníku a titanu, není jejich propagace karbonu žádným překvapením. Už na počátku 90. let Scot Nicol řekl v rozhovoru pro časopis VeloNews o budoucnosti karbonových kol: "...pokusy s tímto materiálem budou v budoucnu mnohem méně podstatné. Důraz bude kladen spíš na vlastní postup a provádění výroby, abychom z tohoto slibného materiálu dostali jeho nejlepší vlastnosti."

Při výrobě modelu Mojo, který už stačil získat tři ocenění jako bike roku, se lidé z IBIS CYCLES obrátili pro pomoc na génia v odpružení Dava Weagla. Uvědomili si, že je třeba vytvořit bike, ve kterém by se odrážel poslední technologický pokrok. IBIS tak zakoupil licenci na DW-Link. Model Mojo HD vám tak nabízí 150 mm sametově hladkého chodu, který vám dovolí zvládat situace, do kterých by jste se s jiným kolem ani nepouštěli. Systém odpružení Dw-link s dvěmi excentrickými ložisky je s úšpěchem používán také u modelu Ripley, který nabízí výšku zadního zdvihu 120mm. Zajímavostí v nabídce je oblíbený model Tranny odolný rám s nastavitelnou zadní stavbou, umožňující použití řemene k pohonu.

Filtrovat

Vyberte

Blog

Superior představuje inovativní řadu elektrokol iXF

Superior představuje inovativní řadu elektrokol iXF

Superior vstupuje do úplně nového segmentu elektrokol, který vyniká svou ovladatelností a jízdními vlastnostmi. Elektrokola Superior iXF jsou skvělým parťákem na vaší cestě za svobodou. Nový motor Bosch Performance Line SX, který i přes svou menší velikost je super výkonný a dá vám 55 Nm. Baterie s kapacitou 400 wh vás doveze kamkoliv chcete i na větší vzdálenosti.
Oblíbené modely Superior XP 909 a XP 919 skladem

Oblíbené modely Superior XP 909 a XP 919 skladem

Po dlouhém čekání jsme pro Vás konečně naskladnili neprodávanější kola od Superioru. Model XP 909 je dostupný ve dvou barevných variantách a velikostech 17.5"(M) a 19.0"(L). Stříbrný XP 919 potom ve velikosti 19.0"(L).
Nový Cannondale Scalpel HT

Nový Cannondale Scalpel HT

První modely Scalpel od Cannondale spatřily světlo světa již v roce 2021. Až do letošního roku jsme je měli spojené s nízkozdvihovými celoodpruženými závodními koly. Nyní se však začíná psát další kapitola. Scalpel proniká do světa hardtailů a představuje se ve zcela nové platformě Scalpel HT.